History
Management
Board of Directors
General Director
Заместители Генерального директора
Strategy
Companies
Contacts
up
All news 

News personnel policy

Personnel policy

Кадровая политика Публичного акционерного общества «Объединенная авиастроительная корпорация» направлена на формирование и развитие инновационной и профессиональной команды единомышленников, способной обеспечить динамичное развитие Корпорации. Основной идеологической установкой кадровой политики ПАО «ОАК» является ее открытость и нацеленность на трансформацию Корпорации и отрасли в целом в привлекательного работодателя.

Стратегические задачи кадровой политики ПАО «ОАК»:

Создание системы непрерывного корпоративного обучения, направленного на формирование управленческих навыков, повышение профессиональной квалификации сотрудников Корпорации, а также обеспечивающего трансляцию корпоративной культуры.

Формирование базы профильных учебных заведений, способных обеспечить Корпорацию молодыми специалистами, качество подготовки которых соответствует мировым стандартам.

Создание системы ротации, построения карьеры и формирования кадрового резерва, обеспечивающей поступательный профессиональный рост специалистов Корпорации.

Реформирование системы оплаты труда и мотивации персонала, а также создание системы, обеспечивающей зависимость вознаграждения от результатов труда.

Формирование современной корпоративной культуры – основы привлекательности Корпорации как работодателя, а также системы внутренних коммуникаций, обеспечивающей трансляцию культурных норм.

The airframe for the first IL-96-400M airliner is at the final assembly stage

OAK

The works upon building up the long-haul widebody IL-96-400M aircraft are carried on at the final assembly shop on VASO aviation plant in Voronezh.

The works upon building up the long-haul widebody IL-96-400M aircraft are carried on at the final assembly shop on VASO aviation plant in Voronezh.

The new aircraft is developed as a modification of the mass-produced IL-96-300 with a fuselage 9.35m longer than its predecessor with the additions for the original type certificate. The newly built is to maintain high reliability specifications as its famous forerunner. Work on the programme is on schedule.

«At the moment, the main parts of the airframe for the first flight prototype are being connected. The process of affixing the wing to the fuselage is completed. At the next stage, we are going to set the empennage and the pylons. Our specialists are carring out the installation of the main aircraft systems. The aircraft is intended to be finished before the end of 2020, at which point it will be sent to the flight test station,»- said Alexander Yarchevsky, acting Managing Director of VASO.

IL-96-400M will be equipped with modern Russian-made flight-control navigation and radio communication equipment, which will allow fulfilling the current and upcoming requirements of the international aviation authorities.

Based on the requests of potential customers, different passenger cabin layouts are represented. Three main design concepts are available: three-class configuration for 305 seats, two-class configuration for 350 seats and a single-class configuration for 402 seats.

Other events

MC-21-300 flight-test aircraft equipped with a high-density passenger cabin made a flight from Irkutsk to Zhukovsky

March 17, 2020 the fourth MC-21-300 flight-test aircraft made a non-stop flight from Irkutsk to the Ramenskoye airfield (Zhukovsky, Moscow region) to continue flight tests.

Закрыть
Found a mistake on site? Please select it and press Ctrl+Enter.

Report mistake

Information about the mistake is successfully sent. Thank you!